FIT VOOR THUIS

Bewegingsoefeningen die je thuis kan oefenen.


Sta mooi rechtop met je voeten een beetje uit elkaar.

Neem een tennisbal in beide handen vast en laat deze botsen op de grond.

Probeer de tennisbal terug te vangen met je twee handen.

Doe dit tien keer.



Zet een emmer voor je en doe drie grote stappen naar achter.

Probeer met de tennisbal met één hand in de emmer te gooien.

Gooi de bal van onder naar boven in een boog.

Doe deze worp vijf keer met ieder hand.

Ga mooi rechtop staan en leg een tennisbal op de grond voor je voeten.

Probeer de tennisbal op te heffen. Let op: je mag enkel je wijsvingers gebruiken.

Wanneer je het balletje vast hebt, probeer je helemaal rechtop te gaan staan. Leg daarna het balletje terug neer.

Probeer dit vijf keer te doen.


Ga mooi rechtop staan met je voeten naast elkaar.

Hef je rechterknie hoog in de lucht en zet je rechtervoet gekruist naast je linkervoet.

Doe dit ook met je ander been. Probeer dit 5 keer met elk been te doen zonder te vallen.




Ga op je handen en voeten zitten en kruip 5 meter naar voor en 5 meter naar achter.

Daarna kruip je in een cirkel naar links en dan in een cirkel naar rechts.



Ga rechtop staan en neem een tennisbal in je rechterhand.

Probeer de bal achter jou door te geven aan jouw linkerhand. Zo maak je een cirkel rond je lichaam. Doe dit 5x en wissel dan van richting.



Doe je schoenen uit en ga op de grond zitten. Leg een tennisbal onder je linkervoet en probeer deze naar voor en achter te rollen. Dit doe je 5x, daarna wissel je van voet.



Sta mooi rechtop met je voeten tegen elkaar. Tik met de duim van je linkerhand elke vingertop aan. (wijsvinger, middenvinger, ringvinger en pink van je linkerhand). Dit doe je 5 keer.

Daarna mag je dit ook proberen met je rechterhand.




Probeer op een rechte lijn te stappen. Dit door je voeten mooi voor elkaar te zetten. Probeer je evenwicht te bewaren en niet te vallen ;)



Doe je schoenen uit en ga op de grond zitten. Probeer met je tenen van je linkervoet knikkers vast te grijpen en te verleggen naar de rechterkant van je lichaam. Doe dit daarna ook met jouw rechtervoet.